Over ons

Het verhaal  en de mensen achter Netwerkgids Nederland.

Rens Tanis van Netwerkgids Nederland

Rens Tanis 

  • Functie:  eigenaar  / netwerkadviseur
  • Specialiteit: design en advies netwerkbijeenkomsten
  • Eerste officiële netwerkervaring: 2GetBusiness 
  • Goed om te weten: Ook werkzaam bij het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei (netwerk van 600 partners), gek op netwerkbijeenkomsten in de auto- en motorsport, passie voor gitaarspelen.
Aart Hilhorst - Netwerkgids Nederland

Aart Hilhorst

  • Functie: netwerkadviseur
  • Specialiteit: communicatietraining
  • Eerste officiële netwerkervaring: netwerkbijeenkomst Fokker
  • Goed om te weten: ook werkzaam als trainer bij NCOI, waar hij allerhande sales, marketing, communicatie en managementtrainingen verzorgd. Is veel op het water met zijn boot te vinden en rijdt graag in zijn cabrio. 

Peter van Doorn

  • Functie: netwerkadviseur
  • Specialiteit: outdoor netwerk challenges
  • Eerste officiële netwerkervaring: BNI Alpha
  • Goed om te weten: eigenaar van Goedlandt Circulair Landgoedbeheer. Naast advies en uitvoering op verschillende landgoederen, helpt hij grote groepen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een nieuwe carrière.

WAAR HALEN WIJ ONZE ERVARING VANDAAN?

Start Netwerkgids Nederland

In 2012 start Rens Tanis Netwerkgids Nederland.nl met als doel alle zakelijke netwerkorganisaties (circa 2.000) in Nederland in kaart te brengen en werkend Nederland te koppelen aan het juiste netwerk. Netwerken is een vak. En geen bijzaak.  Circa 20.000 mensen bezochten per jaar de website voor informatie en inspiratie.  De database werd ook meerdere keren per jaar van een update voorzien, zodat er altijd een actueel aanbod ontstond aan businessclubs, ondernemersverenigingen, branche- en beroepsverenigingen, serviceclubs, flexplekken, winkeliersverenigingen en andere b2b netwerkevenementen.


Field Research

Rens heeft de afgelopen jaren vele netwerkbijeenkomsten en evenementen door heel Nederland bezocht. Als deelnemer, spreker en trainer. Van Limburg tot de kop van Noord-Holland. Van BNI in Tiel tot de Nederlandse Vereniging voor Mediators. Deze unieke kennis werd verwerkt in de trainingen en presentaties die Rens nog steeds verzorgd. Van 2012 tot 2016 zijn ruim 900 artikelen op deze website verschenen van en voor netwerkorganisaties, waaronder verslagen van Rens onder de noemer: “Netwerkgids Nederland op bezoek bij”.


Het Netwerkgilde

Alleen het promoten van netwerkorganisaties was niet voldoende. Als snel bleek er onder de ruim 100 aangesloten netwerkorganisaties een vraag naar specifieke kennis om het besturen van een netwerkorganisatie te verbeteren. In de jaren daarna kwamen vele netwerkmanagers naar de Netwerkgilde bijeenkomsten voor samenwerking, inspiratie en kennis. Onderwerpen zoals het voorkomen van no-shows tijdens bijeenkomsten en het interessant maken van netwerken onder de jonge generatie waren onderwerpen de revue passeerden. In 2021 staat de 13e editie op de agenda.


Presentaties en trainingen

Niet alleen online, maar ook offline werden zelfstandig ondernemers, werkgevers en werknemers gekoppeld aan het juiste netwerk. Met een Netwerkplan kregen mensen inzicht in hun eigen netwerkgedrag en werd op maat verschillende netwerkorganisatie aanbevolen op basis van o.a. doelstellingen, doelgroep, ervaring en persoonlijke voorkeur. Ruim 150 bedrijven zijn op deze manier in contact gebracht met de juiste netwerkclub. Niet alleen in coaching sessies, ook tijdens beurzen, netwerktrainingen en presentaties waren Rens, Aart en Peter continue actief om de juiste informatie en verbindingen te brengen. Ook nu geven wij met de Masterclasses Netwerken concrete tools om netwerkvaardigheden te verbeteren.


Nieuwe stijl

Na alle succesvolle inspanningen om netwerkorganisaties in Nederland (kosteloos) te helpen en te promoten, besloot Rens Tanis in 2020 om zich volledig te gaan focussen op het organiseren van netwerkbijeenkomsten. Het bijhouden van de database, kennisbank en promotieactiviteiten kost veel geld en tijd. Daarbij was de vraag verschoven van promotie naar inhoudelijk meedenken en ontwikkelen van netwerkprogamma's, marketing en sales. Netwerkgids Nederland gaat zich dus puur richten op het bij elkaar brengen van mensen en bedrijf in eigen stijl. Gebruik makend van alle kennis en ervaring op netwerkmanagement. Samen met alle medewerkers, partners en leveranciers.